Компанія «Новус Україна» щодо ситуації, яка склалася з продовольчими супермаркетами в Україні

Останнім часом до компанії «Новус Україна» надходить велика кількість запитів прокоментувати ситуацію, яка склалася з продовольчими супермаркетами в Україні, і зокрема з NOVUS. Відповідаємо на поставлені запитання:

Чи можна передбачити, як поведуть себе покупці: чи зменшаться продажі товарів?

Продажі продуктів зменшаться, якщо значно зменшиться купівельна спроможність.

На сьогодні ми спостерігаємо іншу тенденцію: кількість товарів в середньому чеку по мережі NOVUS за лютий та початок березня 2014 року зросла більш ніж на 18% у порівнянні з аналогічним періодом минулого року. Якщо середній покупець у лютому минулого року купував 5-11 товарів в нашій мережі, то сьогодні він купує вже 7-12 товарів. Тобто попит на продовольчі товари підвищився.

Ми впевнені, що в одну мить все не зміниться. Ментальність українців значно відрізняється від поведінки європейців. У нас залишились відгомони радянського періоду. Тому ні на пострадянську кризу у Польщі, ні на кризи останніх років у Європі орієнтуватися у прогнозі неможливо. На нашу думку, якщо не буде паніки і у людей будуть гроші на руках, значних змін у об’ємах продажів продуктів ми не будемо спостерігати.

Чи підвищаться ціни на товари?

Дані порівняння лютого та початку березня 2014 року з аналогічним періодом минулого року демонструють зростання середньої ціни на один товар у чеку в середньому на 5% по мережі NOVUS. Тобто зростання на 5 копійок на 1 гривню. Якщо зауважити, що це зростання протягом року, то зараз його показники взагалі не високі.

У NOVUS 60% асортименту магазинів – товари українського виробництва, ціна на які за нашими розрахунками буде рости повільніше. Будемо пильно обирати постачальників та проводити регулярні тендери на поставки. Ми сподіваємось, що разом з нашими партнерами постачальниками зможемо утримувати ріст цін на ці товари доки це буде можливим.

Постачальники імпортних товарів більше залежать від коливання долару і євро, ніж українські виробники. Зараз нам вдається підтримувати нормальний рівень цін за рахунок наших довгострокових контрактів і надійних відносин із нашими постачальниками. Надалі, щоб зберегти середні ціни по імпортним товарам, будемо оптимізувати асортимент і пропонувати товари, на які є найбільший попит.

Чи прогнозуєте підвищення інтересу до більш дешевих товарів?

Якщо зауважити, що при рості кількості товарів в середньому чеку на 18%, ріст середньої ціни в чеку склав 5%, ми можемо говорити, що незначно, але збільшилась купівля більш дешевих товарів. Ми розуміємо, що більшість людей запасалися цими товарами. Аналіз продажів соціальних товарів, таких як сіль, цукор, борошно, та інших, показав, що у лютому вони збільшили свою долю у наших продажах на 30%, але взагалі вони є не такою значущою категорією і складають не більше 10% від загальних покупок у мережі NOVUS.

Тому більший чи менший попит на дешеві товари - не відіграє основної ролі у формуванні нашого асортименту. Ми можемо сказати, що покупців цікавить не тільки ця категорія товарів.

Паніка і ажіотаж завжди змушували людей думати про гірше і запасатися «сіллю і сірниками», а потім не купувати їх ще довгий час. Теж саме відбувається і під час різких коливань цін на товари. Чи будемо ми запасатися соціальними товарами, крупами, цукром, борошном і т.п., щоб потім продавати їх дешевше, поки що ні – інвестувати заплановано у розвиток мережі.

Чи можуть виникнути проблеми із поставками імпортних товарів?

Як це не дивно, скуповувати зараз будуть скоріше дорогі імпортні товари. Поставки імпортних товарів цілком залежать від коливань валюти, тому що купуємо ми їх сьогодні у гривні, а дистрибьютор повертає виручку завтра у доларах; якщо за цей час значно зміниться курс – дистрибьютор буде вимушений компенсувати різницю зі свого гаманця.

Для багатьох постачальників це буде причиною перейти на більш жорсткі умови поставок і завозити тільки товари з високим обігом. На щастя, до них належать і товари продовольчої групи. Можуть зникнути якісь специфічні товари, але ті, які ми купуємо раз на один-два тижні, скоріше за все, будуть на полицях.

Близько 40% товарів асортименту NOVUS виробляються за межами України – це більш ніж 20 тисяч найменувань товарів. З них більшість - це товари міжнародних компаній або наш власний імпорт, які будуть поставлятися до магазинів у будь-якому разі, з тих чи інших регіонів. До того ж, значна кількість імпортних товарів має аналоги українських виробників. Ми безперечно наповнимо товарами всі категорії. Отже, голодними наші покупці не залишаться.

Чи можуть виникнути проблеми з поставками російських товарів?

Ми проаналізували свій асортимент і не виявили категорій, у яких суто російські товари відіграють значної ролі. Здебільшого це категорії – де є сильні українські марки. Загалом російські товари займають в продажах супермаркетів дуже невелику долю, тому споживачі майже не помітять якихось проблем, навіть якщо вони будуть.

Щодо товарів мультинаціональних компаній, які виробляються у Росії, то у критичному випадку, вони зможуть змінити логістику та здійснювати поставки тих самих марок з країн Східної Європи.

Чи можуть виникнути проблеми із представленістю товарів на полицях у магазинах?

У NOVUS асортимент, який сягає 50 тисяч найменувань, і іноді, звичайно, виникали недоліки з організацією логістики. Але наші покупці за такого великого вибору подібні недоліки майже не помічали. Тому у нашій мережі, як такої проблеми, ми не бачимо.

Наші партнерські відносини з постачальниками товарів зараз міцні і надійні. Ми маємо усю інформацію щодо виходу з ринку того чи іншого виробника. Тому зможемо миттєво зреагувати і, при крайній необхідності, замінити його. З NOVUS працює більш ніж 2000 постачальників, кожен із яких має свою історію і поки що не готовий піти з ринку.

Щоб компенсувати можливу нестабільність поставок найбільш важливих соціальних товарів, ми в цьому році відкрили власний розподільний склад, на якому зберігаємо деякий запас цих продуктів.

Отже робимо все, щоб на полицях наших магазинів можна було знайти все за нормальними цінами.

Як буде далі працювати мережа супермаркетів NOVUS по всій Україні та у Криму, як регіону іншої держави?

На сьогоднішній день усі магазини NOVUS працюють у нормальному режимі. Об’єми продажів не зменшилися у порівнянні з минулим роком за цей самий період. У березні 2014 року, як і у 2013, нас відвідали більше 300 тис. кримчан.

Ціль компанії – робити все, що в наших силах для покращення якості продуктового рітейлу і підвищення якості послуг для наших споживачів. Ці наші плани не змінилися і не зміняться, поки існує компанія. Наша позиція базується на тому, що ми є бізнесом і працюємо за принципом ринкової економіки – працювати там, де є попит на наші послуги.

Ми будемо жити за правилами бізнесу і керуватися всіма правилами і законами тієї території, на якій живуть наші покупці. У цьому одна із основ правильного суспільства – бізнес повинен бути поза політикою. Ми працюємо заради наших покупців. Допоки у людей буде попит на наші послуги, ми будемо ці послуги їм пропонувати. Магазини мережі NOVUS – найпопулярніші магазини Севастополя, і NOVUS цінує таку довіру.

Чи виникають проблеми із поставками товарів на територію Криму?

Зараз на полицях магазинів є повний асортимент товарів за нормальними цінами. Усі компанії та виробники, які працювали із нами раніше, не припиняють своєї співпраці. Доки це буде можливо, ми будемо намагатись організувати постачання товарів до наших магазинів у повній мірі. Частково компенсацію нестабільності поставок найважливіших товарів ми зможемо реалізувати за допомогою нашого складу.

Плани компанії.

Мережа супермаркетів NOVUS планує і надалі працюватиме, задовольняючи потреби своїх покупців. Ми робимо багато, щоб донести свою головну ідею європейського бізнесу: покупець має отримати високу якість послуг незалежно від того, який товар і за якою ціною продається, незалежно від політичної ситуації, коливання цін, соціальної нестабільності. Це стосується і сервісу, який пропонують наші супермаркети. Свіжість продуктів, контроль якості продукції, гігієна і санітарія, висока якість обслуговування мають бути завжди. Виконання своїх обіцянок перед споживачем повинні бути обов’язковими скрізь. Ми вдячні довірі наших споживачів.

Яндекс.Метрика